Nagrody

Citi Handlowy

Srebro Mixx Awards 2018

Nagrodę otrzymaliśmy za długofalowe działania, jakie wspólnie z agencją Performics zrealizowaliśmy dla kart kredytowych Citi Handlowy. Działania oparliśmy na spostrzeżeniu, że Polacy obawiają się płacenia kartą kredytową ponieważ kojarzy im się to z utratą kontroli nad swoimi wydatkami. Żeby przełamać tę barierę powiązaliśmy kartę z momentem zakupu u kluczowych graczy e-commerce i realną wartością dla kupującego. W rezultacie każda ze stron osiągnęła sukces: kupujący korzystniej nabywali produkty, sprzedawcy mieli wyższą sprzedaż i dodatkowe przychody za sprzedane karty, a Citi Handlowy zyskał 60% więcej klientów z istotnie kurczącego się rynku. Całkowicie zredefiniowaliśmy model sprzedaży produktu finansowego i odnieśliśmy trwały sukces tworząc nowy kanał sprzedaży dla naszego klienta. Projekt ten zdobył wcześniej złotą nagrodę w konkursie Innovation, w kategorii Innowacyjny Model Biznesowy.

Citi Handlowy

Złoto Innovation 2018

Zbudowaliśmy nowy model biznesowy sprzedaży karty kredytowej, wychodząc poza dotychczasową ścieżkę zakupową produktu finansowego. Skoncentrowaliśmy się na popytowych dobrach i usługa konsumenckich w e-commerce w Polsce. Wykorzystując realne potrzeby zakupowe konsumentów informowaliśmy o beneficie przy założeniu karty kredytowej w Citi Handlowym. W działaniach zaangażowaliśmy różne kategorie produktowe po to, aby rozszerzyć grono potencjalnych odbiorców. Osoba odwiedzająca sklep internetowy widzi, że może kupić dowolny produkt 400 złotych taniej mając kartę kredytową Citi Handlowy. Poza integracją oferty Citi z produktami dostępnymi w sklepie, Bank i sklepy wzajemnie promowały połączone produkty w mediach własnych i w mediach płatnych o specyfice danej kategorii. Zasięg akcji zwiększyły również niestandardowe działania, na przykład rekomendacje i opinie bloggerów uwiarygadniające ofertę partnerską.

Frisco.pl

Effie 2018 - nominacja

Kampanię oparliśmy na komunikatach, które redefiniowały robienie zakupów dzięki Frisco.pl. Pokazaliśmy, że kanapa to „najwygodniejsze miejsce do robienia rodzinnych zakupów”. Wszystko czego potrzebujesz można kupić w „najbliższym supermarkecie”, czyli laptopie, a produkty zostaną dostarczone do kuchni – „idealnego miejsca do odbioru zakupów”. Wizualnie wykorzystywaliśmy lifestylowe zdjęcia pokazujące rodzinne, pełne ciepła relacje. Połączyliśmy mix mediów offline i online z działaniami efektywnościowymi. Oprócz kreacji wizerunkowych w digitalu promowaliśmy szeroki asortyment, w tym zdrową żywność oraz produkty BIO – ważne elementy okazywania troski o rodzinę. Kampania outdoorowa z nośnikami systemowymi w kluczowych punktach miasta i na autobusach na trasach o wysokim natężeniu ruchu, maksymalizowały zasięg. Widoczność zwiększały obrandowane dostawcze vany Frisco. Wzmocnienie przekazu zapewniła nam kampania radiowa nastawiona na duży udział pasma drive time i wysoką częstotliwość kontaktu. Całość uzupełniały komunikacja w internecie, w obrębie serwisów, zainteresowań i intencji zakupowych precyzyjnie dobranych na podstawie analizy wcześniejszych kampanii, modelowania atrybucji i profilu aktualnych klientów.

Specjal

Brąz Mixx Awards 2017

Największa kampania w historii marki Specjal. Na jej potrzeby została stworzona platforma storytellingowa w komiksowej formie, przedstawiając ponad 30 historii z trzech województw północnej Polski. Wykorzystaliśmy do tego cały wachlarz mediów – od www czy animacji, aż po komiksy, murale i oryginalny 5 min. mapping z lektorem. Wciągając użytkowników w przygody bohaterów legend, odbiorca konotował je bezpośrednio z marką Specjal. Pozwalało to na odkrycie prawdziwego charakteru Legendy Północy.

Idea Bank – Kategoria Business to Business

Brązowe EFFIE 2017

W bankowości, rynku o bardzo dużym nasyceniu produktami i dużej liczbie aktywnych podmiotów, pozyskiwanie nowych klientów jest dużym wyzwaniem. Tymczasem dla Idea Banku pozyskanie nowych klientów jest jednym z podstawowych celów. Szukając drogi do nich, bank odwołał się do potrzeb klientów zarówno w obszarze produktu, jak i komunikacji. Dzięki temu kampania, w której produkt pojawia się tylko przez chwilę, osiągnęła rekordowe w skali banku wyniki w pozyskaniu nowych klientów, a co najważniejsze – jej efekt długoterminowy.

Brązowe EFFIE 2017

Żywiec Męskie Granie – Kategoria Long Term Marketing Excelence

Stworzona przez Żywiec idea męskiego grania zrodziła się, by budować więź emocjonalną z grupą docelową. Event, kształtując wizerunek marki, stał się punktem wyjścia dla koncepcji obecności w mediach. Powstał efektywny, synergiczny zestaw komunikacji 360 stopni i MG stało się rozpoznawalnym wydarzeniem muzycznym w Polsce. Długofalowe działania zaowocowały niespotykaną efektywnością – ROI na poziomie 400 proc. w stosunku do założeń.

Żywiec Chce się Ż – Kategoria Napoje Alkoholowe

Srebrne Effie 2017

Żywiec stał przed wyzwaniem polegającym na systematycznym zmniejszaniu dystansu pomiędzy marką a konsumentem w wymiarze emocjonalnym. Musieliśmy znaleźć ideę, dzięki której Żywiec, pozostając dużym, ikonicznym polskim piwem, wyróżni się, zdynamizuje swój wizerunek i zacznie mówić językiem, który zaangażuje współczesnego konsumenta. Dzięki kampanii udało się bardzo skutecznie zmniejszyć emocjonalny dystans między marką a współczesnymi konsumentami i zatrzymać tendencję spadkową jej flagowego wariantu – Żywiec jasne pełne. Jednocześnie kampania była najszerzej dyskutowaną i najbardziej zauważalną kampanią piwną 2016 r., udowadniając, że połączenie właściwej strategii z wyjątkową kreacją przynosi nieprzeciętne wyniki biznesowe.

Królewskie Kategoria – Kategoria Napoje alkoholowe

Srebrne Effie 2017

Warszawa różni się wyraźnie od rynku ogólnopolskiego. Półka piwna jest tutaj bardziej zróżnicowana: udział nowości w wartości sprzedaży jest o ponad 50 proc. wyższy niż średnio w Polsce, a w piwnych specjalności prawie 3 razy większy. Tradycyjne lagery z coraz większym trudem bronią swojej pozycji. Królewskie odniosło sukces pomimo posiadania koncernowych korzeni, będących w kontrtrendzie do poszukiwanej przez konsumentów lokalności. Uniknięcie polaryzujących wątków dot. warszawskości i komunikacja z lokalnymi kontekstami na poziomie dzielnic, uczyniła markę emocjonalnie bliską mieszkańcom Warszawy i pozwoliła zająć 1. miejsce na tym najbardziej konkurencyjnym rynku.

Frisco.pl – Kategoria Performance Marketing/e-commerce

Brązowe Effie 2017

Frisco.pl – warszawski e-commerce z kategorii FMCG/e-grocery, nie ma sklepów stacjonarnych i działa w trudnej kategorii (wysokie koszty logistyki, konkurencja off/online, brak przewagi cenowej, długa ścieżka decyzyjna). Frisco.pl jest lokalne, co utrudnia konfrontację z silnymi markami i budżetami ogólnopolskich sieci handlowych. Wyzwaniem była zmiana przyzwyczajeń konsumentów i przekonanie ich do wygody zakupów spożywczych online. Celem był co najmniej 50 proc. wzrost sprzedaży YoY. Klient i Agencja połączyli analitykę, komunikację i performance marketing, osiągając 67 proc. wzrost przedaży YoY w okresie 4-12.2016, wobec stagnacji (1 proc.) rok wcześniej.

Frisco.pl – Kategoria Retail

Srebrne Effie 2017

Frisco.pl – niewielki, lokalny supermarket online rzucił wyzwanie gigantom handlu detalicznego w Warszawie. Startując z niskiego poziomu świadomości marki i w otoczeniu silnej konkurencji, dokonaliśmy spektakularnej biznesowej transformacji. Bazując na obserwacji, że warszawiacy mają głęboko zakorzeniony nawyk kupowania „z półki”, stworzyliśmy platformę „Nie idź na zakupy”. Pokazaliśmy, że dzięki wygodnym zakupom online we Frisco.pl zaoszczędzony czas można przeznaczyć na znacznie przyjemniejsze rzeczy. W wyniku kampanii świadomość marki wzrosła o 9 p.p., zaś przychody o 67 proc. vs 1 proc. w analogicznym okresie 2015 r. – przeszło trzykrotnie więcej niż wyniosła dynamika rynku e-grocery.

Crunchips – kategoria Żywność

Brązowe Effie 2017

Jest Crunchips, jest Impreza. W ostatnich latach Crunchips systematycznie tracił grupę młodych konsumentów, która odpowiada za większość zakupów w kategorii. Potrzebowaliśmy mocnej wyrazistej komunikacji, która wyróżni nas na tle zdecydowanego lidera kategorii. Bez regularnych promocji cenowych i konkursów z atrakcyjnymi nagrodami zaczęliśmy tworzyć angażujące treści i w końcu mówić do młodych ludzi, nie bojąc się kontrowersyjnych tematów. Użytkownicy docenili nasze starania, dodatkowo aktywnie włączając się w komunikację marki. Odświeżona kampania „Jest Crunchipsa, jest impreza” przyczyniła się do rekordowych wyników sprzedażowych marki.