Agencja Spark Foundry, wraz z agencją Performics, zdobyła złotą nagrodę w konkursie Innovation 2018 w kategorii Model biznesowy za kampanię "Nowy model sprzedażowy kart kredytowych" dla Citi Handlowy.

Od 2009 roku liczba wydawanych kart kredytowych zmniejsza się średnio o 2-3% rocznie. Dynamicznie rozwijający się rynek pożyczek gotówkowych, czy wzrost opłat bankowych wpływają na spadki ilościowe tej kategorii rynkowej. W odróżnieniu od większości banków, które dosprzedają kartę swoim klientom, Citi Handlowy pozyskuje nowych właśnie dzięki karcie kredytowej. 

Na potrzeby kampanii zbudowaliśmy nowy model biznesowy sprzedaży karty kredytowej, wychodząc poza dotychczasową ścieżkę zakupową produktu finansowego. Skoncentrowaliśmy się na popytowych dobrach i usługa konsumenckich w e-commerce w Polsce. Wykorzystując realne potrzeby zakupowe konsumentów informowaliśmy o beneficie przy założeniu karty kredytowej w Citi Handlowym. W działaniach zaangażowaliśmy różne kategorie produktowe po to, aby rozszerzyć grono potencjalnych odbiorców.

Osoba odwiedzająca sklep internetowy widzi, że może kupić dowolny produkt 400 złotych taniej mając kartę kredytową Citi Handlowy. Poza integracją oferty Citi z produktami dostępnymi w sklepie, Bank i sklepy wzajemnie promowały połączone produkty w mediach własnych i w mediach płatnych o specyfice danej kategorii. Zasięg akcji zwiększyły również niestandardowe działania, na przykład  rekomendacje i opinie bloggerów uwiarygadniające ofertę partnerską.

Nawiązaliśmy współpracę z 11 liderami e-commerce, tworząc tym samym zupełnie nową ścieżkę zakupową. Model zagwarantował wymierne korzyści wszystkim stronom. Konsument otrzymuje realne korzyści realizując swoją potrzebę zakupową danej kategorii. Nasi partnerzy e-commerce’owi zwiększyli swoje koszyki zakupowe i konwersje oraz uzyskują dodatkowe przychody ze sprzedaży kart. Bank natomiast pozyskuje nowych, wartościowych klientów w poza mediowych punktach styku.

Wdrożony model biznesowy stanowi obecnie 48% sprzedaży digital i jest głównym motorem 26% rocznego przyrostu sprzedaży w kanałach cyfrowych. Zbudowany nowy kanał akwizycji stanowi aktualnie osobny kanał sprzedażowy w strukturach klienta i jest rozwijany w pozostałych regionach globalnie.