Nagrody

Żabka

Grand Prix Effie Awards 2020

Nieczęsto realizuje się komunikację, która przy utrzymaniu jakości, wyróżnialności i efektywności, jest tak elastyczna i wielozadaniowa. Przeprowadza markę przez rewolucję biznesowo-ofertową i buduje jej atrakcyjny wizerunek. Grand Prix w prestiżowej kategorii Long term marketing excellence to najlepszy dowód na to, że strategie komunikacyjne i nasza współpraca z Klientem przynosi zadowalające efekty, a nawet przekracza założone cele. Uniwersalna platforma komunikacyjną, w połączeniu z innowacyjnym planem rozwoju, pozwoliła dynamicznie wejść w zmieniający się świat modern convenience, osiągnąć wysokie wzrosty sprzedaży, a pod względem efektywności komunikacji zostawić konkurencję daleko w tyle.

Żabka (Long term marketing excellence)

Złoto Effie Awards 2020

Kampania "Żabka- Mały Wielki Sklep" przez lata wspierała realizację strategii biznesowej Żabki. Nasze działania przyczyniły się do tego, że Żabka stała się najefektywiej komunikującą się marką w branży retail. Kampania pomogła wyprowadzić markę z percepcyjnej bariery nieprzyjemnego monopolowego. Przeprowadziła przez rewolucję biznesowo-ofertową a finalnie zrepozycjonowała ją na mapie handlowo-usługowej, zawłaszczając modern convenience. Wszystkie postawione cele długoterminowe zostały zrealizowane lub przekroczone. Dodatkowo komunikacja miała bezpośrednie przełożenie na jakość obsługi, budując pozytywne skojarzenie relacji między sprzedawcą a klientem.

Storytel (Branded content)

Srebro Effie Awards 2020

Kampania „Chłopi 2050” pokazuje, że umiejętne budowanie marki zaangażowanej społecznie popłaca i przynosi realne efekty biznesowe. Chłopi 2050 to historia, która udowadnia, że można mówić o sprawach ważnych w atrakcyjny sposób. Potrzebna była jeszcze kampania, która zachęci do jej wysłuchania. Dzięki kampanii promującej „Chłopi 2050” w 30 dni po premierze audiobooka Ilość nowych rejestracji w serwisie wzrosła aż o 83% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku, zatem znacząco przekroczyliśmy założony cel. Udało się również wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki Storytel i przyciągnąć tysiące nowych słuchaczy.

Storytel (Kultura i rozrywka)

Srebro Effie Awards 2020

„Chłopi 2050” – to audiobook marki Storytel inspirowany raportem WWF o przyszłości polskiego środowiska naturalnego. Idea kampanii wokół oryginalnego pro-ekologicznego audiobooka to budowanie marki zaangażowanej społecznie. Dzięki kampanii wokół tej produkcji, udało się nam nie tylko znacząco wzmocnić wizerunek marki, ale także przyciągnąć w miesiąc ponad 20 tysiące nowych użytkowników do serwisu, uzyskując drugi najlepszy wynik w historii Storytel.

Semilac/ Nesperta (React & Sustain)

Brąz Effie Awards 2020

Pandemia sprawiła, że zamknięto główne kanały dystrybucji, salony kosmetyczne, a lockdown oznaczał brak potrzeby manicure u kobiet. Marce Semilac groziły ogromne straty, więc konieczne było przemodelowanie biznesu. Za sprawą kampanii "Dziecinnie proste" udało się nam skutecznie przekierować klientów marki do e-commerce. Dodatkowo pokonaliśmy kluczową barierę, efektywnie komunikując prostotę wykonania hybrydy w domu. Kampania doprowadziła do wzrostu sprzedaży o 37%, dzięki czemu Semilac zdobył pozycję lidera zainteresowania w e-commerce.

Sandoz

Nominacja Effie Awards 2020

Wyzwaniem kampanii było wprowadzenie przez Sandoz nowego produktu w postaci sprayu do nosa, w podobnym momencie, co konkurencja. Kampania miała dotrzeć zarówno do konsumentów jak i farmaceutów. Wzmocniliśmy kampanię targetując się do osób spędzających czas na świeżym powietrzu, którym alergia może bardziej dokuczać oraz poszukujących informacji o lekach na alergię. W marcu, kiedy sezon wystartował w pełni, nasz Klient miał już 7,6% wartościowego udziału w rynku, z czwartym wynikiem w kategorii. Był to wynik niemal trzykrotnie lepszy niż konkurencyjnego produktu. Kampania „Nasometin - rewolucja na alergię” pozwoliła na zbudowanie 60% dystrybucji w zaledwie 4 tygodnie od launchu.

Żabka

Nominacja Effie Awards 2020

Nominacja w kategorii Napoje bezalkoholowe dla kampanii "To nie grzech. To Foodini!" to również duże wyróżnienie, które wiąże się z efektywnością komunikacji i współpracy z Klientem. Foodini to marka własna wprowadzona przez Żabkę na bazie smoothie. W budującej apetyczność komunikacji udało się dokonać przesunięcia w percepcji z „soku do picia” na „płynną przekąskę” z podkreśleniem benefitów produktu. Przekroczyliśmy wszystkie założone cele komunikacyjne. To pozwoliło wpłynąć na wysoki wzrost sprzedaży całej kategorii w Żabce z dominującym udziałem własnej marki FOODINI, a także wzrost znajomości marki wśród konsumentów.

Aviva

Nominacja Effie Awards 2020

Kampania "Aviva medykom" otrzymała nominację w kategorii React & sustain za szybką i odważną reakcję na pandemię. Aviva zamiast inwestować w reklamę, postanowiła pomóc najbardziej potrzebującym, obejmując bezpłatnym ubezpieczeniem na życie medyków, będących na pierwszej linii frontu walki z epidemią. Produkt został przygotowany w 7 dni. Bezpośrednimi adresatami kampanii byli pracownicy ochrony zdrowia. Szybkie działanie, z minimalnym wsparciem płatnym, wywołało niezwykle szeroki odzew i pozytywne emocje. Skuteczność kampanii potwierdza imponujący wynik, bo w ciągu niespełna dwóch tygodni do ubezpieczenia przystąpiło 29 tysięcy osób.

Blik (UX)

Srebro MIXX Awards 2019

Kampanią "Blik Ready" wzbudziliśmy zainteresowanie nową formą rozliczeń P2P oraz pokazaliśmy użytkownikom, jak można je zrobić. Podstawowym założeniem była ekspozycja „BLIK Ready” oraz podkreślenie natychmiastowości przelewania pieniędzy. Digital i TV pozwoliła szybko zbudować świadomość nowej funkcjonalności BLIKA w szerokiej grupie, a kampania wskazywała na intuicyjność aplikacji. Dzięki funkcjonalności „BLIK Ready” szybkie przelewy na telefon BLIK zaczęły być alternatywą dla gotówki. W efekcie system BLIK pobił kolejne rekordy liczby transakcji, stając się prawdziwie masowym systemem płatności.

TOK FM (Innovation & Smart Solution)

Brąz MIXX Awards 2019

Chcieliśmy, aby radio TOK FM, lider wśród rozgłośni informacyjnych, pierwsze wykorzystało potencjał Asystentów Głosowych, tworząc innowacyjny i wygodny dla słuchaczy kanał dostępu do treści audio, nad którymi mają kontrolę. Kampania "Asystent głosowy TOK FM - innowacyjny kanał dostępu do treści audio" została doceniona za poszerzenie listy kanałów (radioodbiornik, aplikacja mobilna i strona tokfm.pl) poprzez które słuchacz ma możliwość dotarcia do swoich ulubionych treści. Pozwoliła także dotrzeć do fanów nowych technologii. Akcja TOK FM została uznana przez ekspertów z Google za akcję o wysokiej jakości, dającą użytkownikom bardzo pozytywne doświadczenie. Jest wysoko oceniana przez osoby korzystające z niej.

Blik (Launch)

Wyróżnienie MIXX Awards 2019

Kampanią "BLIK BLIK- przelew na telefon w mig" chcieliśmy przełamać istniejące przyzwyczajenia dotyczące rozliczeń między ludźmi i wprowadzić nową funkcjonalność BLIKA, czyli przelewy na numer telefonu – szybkie, wygodne i bezpieczne rozwiązanie. Postawiliśmy na wideo – formaty TV oraz krótsze internetowe formy. Kampania banerowa edukowała, pokazując działanie aplikacji, podobnie zaangażowani influencerzy. Świadomość funkcjonalności P2P wzrosła z 30% do 41%. Był to najwyższy historycznie wzrost świadomości funkcjonalności BLIKA. Zakładane cele biznesowe przekroczyliśmy, a wzrosty utrzymują się na długo po kampanii.

Żabka - (Retail/Kanały Sprzedaży)

Złote Effie 2019

Dzięki kampanii „Kawa na każdym rogu” Żabka może stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Najwyższa nagroda oraz sukces kampanii to potwierdzenie na to, że dzięki naszym działaniom Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.

Radio Złote Przeboje - (Kultura, rozrywka, media i gaming)

Srebrne Effie 2019

Swoją kampanią udowodniliśmy, że poprzez zmianę strategii mediowej i konsekwentne działania digital first (bez wsparcia tv) możliwe jest doprowadzenie do trwałych wzrostów słuchalności, a następnie utrzymanie tych wyników na nowym, wyższym poziomie. Od 4 lat Radio Złote Przeboje odczuwało spadki pod względem słuchalności. Wyzwaniem było odwrócenie tego trendu (wzrost tygodniowego zasięgu) i ustabilizowanie słuchalności, aby nie wahała się tak jak wcześniej. „Już jutro”, „Teraz gramy” - te hasła miały zmienić nawyki słuchaczy i zachęcić do słuchania stacji. W rezultacie udało się zwiększyć zasięgi tygodniowe o 7% i ustabilizować wahania słuchalności.

ZnanyLekarz.pl - (Usługi)

Brązowe Effie 2019

Badania konsumenckie wykazały, że serwis ZnanyLekarz,pl posiada wysoką liczbę użytkowników, ale niewielu z nich rezerwuje wizyty na stronie, co stanowi główne źródło przychodów. Stąd pojawiła się decyzja o kampanii ATL. Przed kampanią stało duże wyzwanie w postaci realnej zmiany utrwalonych przez lata nawyków konsumenckich związanych z rezerwacjami wizyt u lekarza tradycyjnymi metodami. W komunikacji zestawione zostały ze sobą stare sposoby rezerwacji z nowymi, co miało podkreślić zalety zapisywania się na wizytę online. W efekcie znacznie zwiększyliśmy konwersję na osoby bukujące wizyty, a tym samym wzrosła skala wszystkich transakcji.

Żabka

nominacja Effie 2019

Żabka jak dotąd była kojarzona ze sklepem osiedlowym, w którym można zrobić szybkie zakupy. Celem kampanii „Tomcio Paluch w Żabce” było zwiększenie świadomości wśród konsumentów na temat dostępności gotowych i świeżych kanapek w Żabce. Wyzwaniem, które podjęliśmy podczas tworzenia kampanii było przekonanie Polaków, że paczkowane kanapki z Żabki mogą konkurować z jakością śniadań największej konkurencji. Wielokanałowa promocja kampanii pozwoliła nam osiągnąć ambitne założenia i dzięki niej Żabka trafiła do czołówki śniadaniowych skojarzeń i kanapkowych wyborów Polaków.

BLIK

nominacja Effie 2019

Do nowych form płatności ludzie podchodzą z nieufnością, dlatego stanęliśmy przed dużym wyzwaniem zmiany oblicza płatności w Polsce. Za sprawą kampanii „BLIK BLIK przelew na telefon w mig” udało się nam wypromować przelewy P2P jako nowy, szybki sposób rozliczeń z rodzina i przyjaciółmi. W kreacji postawiliśmy na MC Slika, który szybko i niezwykłą łatwością niczym przelew wylicza zalety produktu i podpowiada konteksty jego użytkowania. Dzięki zintegrowanej kampanii, przekroczyliśmy założone cele. Udało się zwiększyć ilość dokonanych przelewów na telefon o 257% i podnieść świadomość ich funkcjonowania wśród użytkowników.

Citi Handlowy (Direct response and lead generation)

Srebro Mixx Awards 2018

Nagrodę otrzymaliśmy za długofalowe działania, jakie wspólnie z agencją Performics zrealizowaliśmy dla Citi Handlowy. Działania oparliśmy na założeniu, że Polacy obawiają się płacenia kartą kredytową, ponieważ kojarzy im się to z utratą kontroli nad swoimi wydatkami. Żeby przełamać tę barierę, powiązaliśmy kartę z momentem zakupu u kluczowych graczy e-commerce i realną wartością dla kupującego. W rezultacie każda ze stron osiągnęła sukces: kupujący korzystniej nabywali produkty, sprzedawcy mieli wyższą sprzedaż, a Citi Handlowy zyskał 60% więcej klientów z istotnie kurczącego się rynku. Całkowicie zredefiniowaliśmy model sprzedaży produktu finansowego i odnieśliśmy sukces, tworząc nowy kanał sprzedaży.

Citi Handlowy

Złoto Innovation 2018

Zbudowaliśmy nowy model biznesowy sprzedaży karty kredytowej, wychodząc poza dotychczasową ścieżkę zakupową produktu finansowego. Skoncentrowaliśmy się na popytowych dobrach i usługach konsumenckich w e-commerce w Polsce. W działaniach zaangażowaliśmy różne kategorie produktowe po to, aby rozszerzyć grono potencjalnych odbiorców. Poza integracją oferty Citi z produktami dostępnymi w sklepie, Bank i sklepy wzajemnie promowały połączone produkty w mediach własnych i w mediach płatnych o specyfice danej kategorii. Zasięg akcji zwiększyły również niestandardowe działania: rekomendacje i opinie bloggerów uwiarygadniające ofertę partnerską.

Specjal

Brąz Mixx Awards 2017

Największa kampania w historii marki Specjal. Na jej potrzeby została stworzona platforma storytellingowa w komiksowej formie, przedstawiając ponad 30 historii z trzech województw północnej Polski. Wykorzystaliśmy do tego cały wachlarz mediów – od www czy animacji, aż po komiksy, murale i oryginalny 5 min. mapping z lektorem. Wciągając użytkowników w przygody bohaterów legend, odbiorca konotował je bezpośrednio z marką Specjal. Pozwalało to na odkrycie prawdziwego charakteru Legendy Północy.

Idea Bank

Brązowe EFFIE 2017

W bankowości, rynku o bardzo dużym nasyceniu produktami i dużej liczbie aktywnych podmiotów, pozyskiwanie nowych klientów jest dużym wyzwaniem. Tymczasem dla Idea Banku pozyskanie nowych klientów jest jednym z podstawowych celów. Szukając drogi do nich, bank odwołał się do potrzeb klientów zarówno w obszarze produktu, jak i komunikacji. Dzięki temu kampania, w której produkt pojawia się tylko przez chwilę, osiągnęła rekordowe w skali banku wyniki w pozyskaniu nowych klientów, a co najważniejsze – jej efekt długoterminowy.

Brązowe EFFIE 2017

Żywiec Męskie Granie – Kategoria Long Term Marketing Excelence

Stworzona przez Żywiec idea męskiego grania zrodziła się, by budować więź emocjonalną z grupą docelową. Event, kształtując wizerunek marki, stał się punktem wyjścia dla koncepcji obecności w mediach. Powstał efektywny, synergiczny zestaw komunikacji 360 stopni i MG stało się rozpoznawalnym wydarzeniem muzycznym w Polsce. Długofalowe działania zaowocowały niespotykaną efektywnością – ROI na poziomie 400 proc. w stosunku do założeń.

Żywiec Chce się Ż – Kategoria Napoje Alkoholowe

Srebrne Effie 2017

Żywiec stał przed wyzwaniem polegającym na systematycznym zmniejszaniu dystansu pomiędzy marką a konsumentem w wymiarze emocjonalnym. Musieliśmy znaleźć ideę, dzięki której Żywiec, pozostając dużym, ikonicznym polskim piwem, wyróżni się, zdynamizuje swój wizerunek i zacznie mówić językiem, który zaangażuje współczesnego konsumenta. Dzięki kampanii udało się bardzo skutecznie zmniejszyć emocjonalny dystans między marką a współczesnymi konsumentami i zatrzymać tendencję spadkową jej flagowego wariantu – Żywiec jasne pełne. Jednocześnie kampania była najszerzej dyskutowaną i najbardziej zauważalną kampanią piwną 2016 r., udowadniając, że połączenie właściwej strategii z wyjątkową kreacją przynosi nieprzeciętne wyniki biznesowe.

Królewskie Kategoria – Kategoria Napoje alkoholowe

Srebrne Effie 2017

Warszawa różni się wyraźnie od rynku ogólnopolskiego. Półka piwna jest tutaj bardziej zróżnicowana: udział nowości w wartości sprzedaży jest o ponad 50 proc. wyższy niż średnio w Polsce, a w piwnych specjalności prawie 3 razy większy. Tradycyjne lagery z coraz większym trudem bronią swojej pozycji. Królewskie odniosło sukces pomimo posiadania koncernowych korzeni, będących w kontrtrendzie do poszukiwanej przez konsumentów lokalności. Uniknięcie polaryzujących wątków dot. warszawskości i komunikacja z lokalnymi kontekstami na poziomie dzielnic, uczyniła markę emocjonalnie bliską mieszkańcom Warszawy i pozwoliła zająć 1. miejsce na tym najbardziej konkurencyjnym rynku.

Frisco.pl – Kategoria Performance Marketing/e-commerce

Brązowe Effie 2017

Frisco.pl – warszawski e-commerce z kategorii FMCG/e-grocery, nie ma sklepów stacjonarnych i działa w trudnej kategorii (wysokie koszty logistyki, konkurencja off/online, brak przewagi cenowej, długa ścieżka decyzyjna). Frisco.pl jest lokalne, co utrudnia konfrontację z silnymi markami i budżetami ogólnopolskich sieci handlowych. Wyzwaniem była zmiana przyzwyczajeń konsumentów i przekonanie ich do wygody zakupów spożywczych online. Celem był co najmniej 50 proc. wzrost sprzedaży YoY. Klient i Agencja połączyli analitykę, komunikację i performance marketing, osiągając 67 proc. wzrost przedaży YoY w okresie 4-12.2016, wobec stagnacji (1 proc.) rok wcześniej.

Frisco.pl – Kategoria Retail

Srebrne Effie 2017

Frisco.pl – niewielki, lokalny supermarket online rzucił wyzwanie gigantom handlu detalicznego w Warszawie. Startując z niskiego poziomu świadomości marki i w otoczeniu silnej konkurencji, dokonaliśmy spektakularnej biznesowej transformacji. Bazując na obserwacji, że warszawiacy mają głęboko zakorzeniony nawyk kupowania „z półki”, stworzyliśmy platformę „Nie idź na zakupy”. Pokazaliśmy, że dzięki wygodnym zakupom online we Frisco.pl zaoszczędzony czas można przeznaczyć na znacznie przyjemniejsze rzeczy. W wyniku kampanii świadomość marki wzrosła o 9 p.p., zaś przychody o 67 proc. vs 1 proc. w analogicznym okresie 2015 r. – przeszło trzykrotnie więcej niż wyniosła dynamika rynku e-grocery.

Crunchips – kategoria Żywność

Brązowe Effie 2017

Jest Crunchips, jest Impreza. W ostatnich latach Crunchips systematycznie tracił grupę młodych konsumentów, która odpowiada za większość zakupów w kategorii. Potrzebowaliśmy mocnej wyrazistej komunikacji, która wyróżni nas na tle zdecydowanego lidera kategorii. Bez regularnych promocji cenowych i konkursów z atrakcyjnymi nagrodami zaczęliśmy tworzyć angażujące treści i w końcu mówić do młodych ludzi, nie bojąc się kontrowersyjnych tematów. Użytkownicy docenili nasze starania, dodatkowo aktywnie włączając się w komunikację marki. Odświeżona kampania „Jest Crunchipsa, jest impreza” przyczyniła się do rekordowych wyników sprzedażowych marki.